Clara Törnblom

at keramik

Skiss gjord i figma för portfolio åt keramikern at.keramik. Brand DNA framtagen, samt user journey.

Flickflicker

En app jag utvecklar nu parallelt med skolan. Ett behov jag själv hade inför en resa till Åre med vänner. Användningen ska vara snarlik Tinder men istället för att samla matchningar med potentiella dejter, så samlar du filmtitlar som du vill se, det ska även gå att lägga till vänner och skapa grupper för att få fram, förslag till grupper. Github repo & Figma

Ninris ramverk

Hur en tavla ramas in är förvånansvärt likt en webbsidas CSS. Man arbetar med färger ,rutor och millimieter marginaler för att lyfta fram konsverket. Ramade in åt betalande kunder efter deras tycke, och fick även utrymme att experimentera stiler till tavlor som ställdes ut i galleriet.

bild

Animera och modellera i Blender

Under hösten 2023 lärde jag använda Blender för att skapa och animera olika 3d-modeller. Jag har alltid gillat att skapa och jag känner att VR, AR och 3d kommer att ta stor plats i vår vardag i frmatiden, jag ville ha en grundförståelse i hur det fungerar.

3D-Modellera

Att modellera i 3D miljö har jag utforskat i program som Blender, Unity och Pico 4 Gravity Scetch. Sistnämda är ett program i 3D miljö.

BeautyQlick

Min praktikplats under Jensen YH tiden, var på BeautyQlick.com. Jag jobbade mest med CSS, VD:n ville ha en mer sammanhängande look samt nya ideer för kundprofilerna. Arbette tills att jag började var gjort av 2-3 olika frontendare så koden och stilen var osammanghängade.

CSS konst - Examensarbete

Samtidigt som jag var på praktik på BeautyQlick jobbade jag med mity examensarbete där jag djupdök i CSS-språket och konstverk som skapas i kod, jag intervjuade utvecklare/konstnärer runt om i världen och gjorde ett eget verk. Länk till github.